ELVIS CENTRUM

International Centre Of Elvis Presley

  • Nie jesteś zalogowany.

#1 2009-03-24 11:05:23

Max
panna
Zarejestrowany: 2008-12-16
Posty: 1350

ELVIS IS BACK - BMG 82876 67968 2

http://home.online.no/~ov-egela/img/episback.jpg

Original release
and outtakes

Make Me Know It
Fever
The Girl Of My Best Friend
I Will Be Home Again
Dirty, Dirty Feeling
The Thrill Of Your Love
Soldier Boy
Such A Night
It Feels So Right
Girl Next Door Went A'Walking
Like A Baby
Reconsider Baby
Stuck On You
Fame And Fortune
It's Now Or Never
A Mess Of A Blues
Are You Lonesome Tonight
I Gotta Know (1*, 2[M])
Make Me Know It (1)
Fever (1)
The Girl Of My Best Friend (3)
Soldier Boy (1)
Such A Night (1)
It Feels So Right (1)
Stuck On You (1)
Fame And Fortune (2)
It's Now Or Never (1)
Are You Lonesome Tonight (1, 2)

* Denotes previously unreleased material     Different mixes
and outtakes

Make Me Know It (3)
Make Me Know It (9*, 10*, 11)
Make Me Know It (17, 18)
Soldier Boy (2*, 3*, 7)
Soldier Boy (9*, 10)
Stuck On You (1, 2)
Fame And Fortune (4*, 5)
A Mess Of Blues (1)
A Mess Of A Blues (2*, 3*)
It Feels So Right (2)
It Feels So Right (4*, 3)
Fever (2*, 3*)
Like A Baby (1*)
Like A Baby (2)
Like A Baby (3*, 4)
It's Now Or Never (2)
It's Now Or Never (3, 4*)
The Girl Of My Best Friend (2*, 4*, 5*, 6)
The Girl Of My Best Friend (9)
Dirty, Dirty Feeling (1)
Dirty, Dirty Feeling (2*, 3* [sp w/4 at the end]
Thrill Of Your Love (1, 2*, 1-PB)
Such A Night (2, 3, 4*/5 [splice]
Girl Next Door Went A'Walking (1, 2, 3)
Are You Lonesome Tonight (4*, 3*, WP 1/2* [splice])

* Denotes previously unreleased material

Jednym z najbardziej skromnie przedstawianych ze wszystkich albumów w historii rock’n’rolla jest album, zatytułowany, „Elvis Is Back” Wydany w okresie, o którym się mówi, że nie był takim, jakim były lata 50-te… On był lepszy!

Od rocka, pop, gospel o posmaku ballad aż do trudnego chicagowskiego bluesa, Elvis w mniej niż godzinę przedstawił na płycie zupełną magię. Rzadko w swojej karierze mógł być tak konsekwentnie wspaniały pod względem wokalnym, wykonawczym i doboru materiału.

Dwudyskowa edycja delux „Elvis IS Back”, wydana przez ITD jest definitywnym spojrzeniem na album i na znane na całym świecie single, nagrane na tej samej sesji. Poznajemy też, jak to wszystko się rozwijało wewnątrz studia B w Nashville wiosną 1960 roku.

Przez prawie 160 minut, FTD odkrywa nam prawie wszystkie wydania oficjale i nieoficjalne z 20 i 21 marca, jak i z 3 i 4 kwietnia. Nie ma nawet sekundy bez dreszczy zachwytu. Sama muzyka na tych dwóch CD od albumu przez single do „First Takes” jest spójna i atrakcyjnie rozplanowana.

Typowa, niesamowicie lśniąca broszurka, szczyci się wieloma szczegółami ze sesji i detalami związanymi z wydaniem wraz z kilkoma kolorowymi promocyjnymi zdjęciami zrobionymi przed wyjściem Elvisa do cywila w marcu 1960 roku. Jest wstydem i nie do przyjęcia, że nie miał więcej dni zarezerwowanych dla dalszej pracy studyjnej. Nawet pomniejsze ścieżki stały się złotymi dzięki Presley’owi i jego zdolnemu zespołowi.

Żywiołowość tych mistrzowskich nagrań roku 60-tego jest namacalna i tak dobra jak, to, co wyszło dotychczas w cyfrowej erze. Śmiem twierdzić, że stworzenie tak nadzwyczajnej jakości nie przyszło łatwo zespołowi FTD. Niektóre taśmy mistrzowskie były w dużym stopniu przetworzone i nie mogły nie być właściwie zdekodowane. Ostrożne użycie alternatywnego źródła dostarczyło korzystnego rozdzielenia, ekscytującego skutku na oryginalnych ścieżkach, na przykład albumu.

Przedstawianie najważniejszego zrealizowanego materiału byłoby trochę śmieszne. Z osiemnastu nagranych piosenek trzy były singlami ogólnoświatowymi numerem jeden, łącznie z „It’s Now Or Never” i „Are You Lonesome Tonight”- ukazujące nowe kierunki z Tupelo/Mississippi

Jest oczywiste, ze podczas stacjonowania w Niemczech, Elvis pracował nad siłą i rozszerzeniem skali głosu, jak również poszukiwał muzyki, która zdefiniowałaby go po powrocie z wojska.

Pierwszorzędne nagrania z albumu takie, jak „Fever”, „Such Night” i „Like A Baby’ to perełki w karierze Elvisa, by nie wspomnieć oszałamiającego utworu „Fame And Fortune”, (był stroną B singla) i „A Mess Of Blues”. Najbardziej znaczący utwór z albumu, „Reconsider Baby” jest jednym z dziesięciu najlepszych piosenek, jakie Elvis kiedykolwiek umieścił na taśmie i jest miłym zaskoczeniem przerobienie tego klasyku bluesowego Lowella Fusoma przez piosenkarza i włączenie go tu po raz pierwszy.

Dla fana tej ery są wielce wzruszające niezrealizowane klejnoty, podczas, których zabawa naprawdę się zaczyna. „Wytnijmy coś” sugeruje, co-producent Chet Atkins. I tak zaczyna się take1 a’ capella, „Make Me Know It” i powrót Elvisa do formalnej pracy w studio po prawie dwóch latach.

Według słów inżyniera Billa Portera, napięcie w kabinie kontrolnej było niewyobrażalne. Kierownictwo i organ wykonawczy RCA chciało poznać czy Elvis nadal ma to „coś”. Dowiedzieli się po niecałych trzech minutach. Miał.

„Jak uderzę w kilka złych nut, nie będę miał na to wpływu, rozumiesz, ale uh my dostarczymy pełną taśmę” usprawiedliwiał się Presley przed perfekcyjną take1 piosenki „Fever”. Inne numery przechodzą w kluczu, aranżacja lub tempo zmienia się po drodze dochodząc do perfekcji. Czasami, jak na „Soldier Boy” jest trochę technicznych problemów. „.OK, więcej odczucia pop…mic pop, rozumiesz”]/b] - wyjaśnia Chet, a Elvis żartuje, [b]„Myślałem, że powiedziałeś puff”.

Na tych outttakes seksualna, wręcz ognista siła wokalu Elvisa w „It Feels So Right” jest zabarwiona uczuciem zagrożenia z miłym dla ucha pianinem Floyda Cramera, z silnym kontrapunktem do powtarzających się gitarowych fraz, Hanka Girlanda.

Sam Elvis zaczyna na gitarze wprowadzenie do utworu Jesse Stone, „Like A Baby” i gra dopóki nie zrozumie, że to przeszkadza jego wokalnej koncentracji, „Zabierajcie ją, nie mogę myśleć o dwóch rzeczach na raz” - krzyczy.

Jest czymś fascynującym móc słuchać i zrozumieć, jak ciężko pracował nad kunsztem „It’s Now Or Never” i jak potężny był to ukłon muzyki pop w stronę wokalu swojego idola Mario Lanza. Dokładnie tak, jakby to zrobiła sławna legenda uderzył w końcowe nuty.
Ogólnie można powiedzieć, że dużo muzyki nagrał Elvis w Studio B w Nashville po powrocie z wojska. Odrzuty często tylko o mały włos różniły się od ich wydanych odpowiedników i są one świadectwem jego talentu. „Elvis Is Back” jest niezaprzeczalnie materiałem dowodowym unikalnej i ponadczasowej wizji największego piosenkarza XX wieku, Elvisa Presley’a.
Przekład Marlena Bartczak


http://i17.photobucket.com/albums/b82/Charmed31/Elvis%20Presley/tcb_elvis_gif.gif

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting 1.2.13
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo