ELVIS CENTRUM

International Centre Of Elvis Presley

  • Nie jesteś zalogowany.

#1 2009-10-13 07:43:36

Max
panna
Zarejestrowany: 2008-12-16
Posty: 13592

Kid Galahad Sessions - FTD

http://www.elvisnews.com/images/coverart/big/cd_kidgalahad.jpg

Na wydawnictwie FTD "Kid Galahad" otrzymaliśmy maleńką cząstkę materiałów z tamtej sesji, dlatego proponuje Wam drodzy czytelnicy nieco szersze info na temat tego co się tam wówczas wydarzyło...

Rok 1961 kończy Elvis kolejną ścieżką dźwiękową. Tym razem zarejestrowany materiał stanowi tło do filmu KID GALAHAD.

Sesja nagraniowa odbywa się w dniach od 26-27 października 1961 roku w Radio Recorders w Hollywood. W nagraniach biorą udział:

Producent z Mirisch Company: Jeff Alexander

Inżynier dźwięku: Thorne Nogar
Gitary: Scotty Moore; Tiny Timbrell; Neal Matthews
Bass: Bob Moore
Perkusja: D.J.Fontana; Buddy Harman
Pianino: Dudley Brooks
Saksofon: Boots Randolph
Wokal towarzyszący: The Jordanaires

26 października. 18.00 - 24.00; 1.00-4.00
Pierwszą nagraną wówczas piosenką jest:

King Of The Whole Wide World (1st version) - bez wątpienia piosenka skomponowana przez Rutha Batchelora i Boba Robertsa jest najlepszą nagraną wówczas piosenką. Wersja pierwsza tej piosenki różni się od nagrania oficjalnego (2nd version) głównie intrem (tutaj jest ono śpiewane przez Jordanaires) i tempem. Poza tym piosenka przykuwa słuchacza do głośników wspaniałymi popisami solowymi Bootsa Randolpha. Master tego nagrania to podejscie numer 31! Warto wspomnieć, że dopiero na tym wydawnictwie ukazało się ono w pełni oficjalnie!!! Do tej pory dostępne było na płytce bootlegowej zatytułowanej: "Kid Galahad Sessions 1 LP°" pod numerem katalogowym SPA5 2868. Oprócz tej wersji FTD oferuje nam następujące alternate takes: 1;2;7;8;13;14,15,16,17,20,21,25
Następną piosenką nagraną tamtego dnia był utwór zarejestrowany dla potrzeb poprzedniego obrazu, ale w nim nie wykorzystany..mowa oczywiście o A Whistling Tune - Kompozytorami utworu byli Sherman Edwards i Hal David. Tym razem Elvis potraktował ten utwór nieco bardziej łagodnie i subtelnie. Niemniej sporo było problemów przy nagrywaniu tego utworu i niemal każde podejście odnotowane jest jako falstart. Przesłuchując szerszą partię materiału z tej sesji, ("Kid Galahad Sessions 1 LP°"),słyszymy, że piosenkę przerywano po gwizdanym intro.. Na blaszce FTD mamy jedyny kompletny take numer 2. Wersja master to tak zwany spliced (sp) czyli połączenie przynajmniej dwóch podejść. W tym wypadku są to take 1(opening) i take 8.
Trzecią piosenką utrwaloną na szpulach była wyrózniająca się ballada

Home Is Where The Heart Is - Piosenkę napisał znany doskonale duet Sherman Edwards i Hal David. Presley nagrał ją dopiero za dwudziestym pierwszym podejściem. Słychać wyraźnie, że miał problemy z ustaleniem odpowiedniego tempa dla tego utworu. Take numer 1 opisany jest na stronie Master And Sessions jako Slow version (FS), od podejścia numer 13 jako Uptempo version (FS). Dzięki materiałowi zamieszczonemu na wydawnictwie FTD słyszymy zarówno dobrą zabawę przy tworzeniu tego kawałka jak i późniejsze zmęczenie Elvisa..
Alternate takes: 1,2,3,6,7, 10, 13, 14

Riding The Rainbow (1st version) - piosenka stworzona przez spółkę, która w otoczeniu Presleya pojawia się nie po raz pierwszy, zwłaszcza jeśli chodzi o jego filmowe dokonania. Mowa o panach Benie Weismanie i Fredzie Wise. Wersja master to take dziewiąty i wygląda na to, że FTD 'podarowało' go sobie na tym krążku. Zamiast tego zaoferowano nam podejścia numer 1 & 7 (było blisko ale jak zwykle troszke brakło). Na pocieszenie zostaje bootleg "Kid Galahad Sessions 2 LP° "

Riding The Rainbow (2nd version) - druga wersja tego nagrania to spliced podejścia siódmego wersji drugiej oznaczonej jako MX4 i kilku ostatnich akordów podejścia numer 9 z wersji pierwszej oznaczonej jako M4.

27 października. 16.00 - 20.00

I Got Lucky (1st version) - Fuller/Weisman/Wise to skład autorów kolejnego przeboju z tego obrazu. Nie jest przesadą użycie tu słowa przebój. Na tle pozostałych piosenek "I Got Lucky" wypada nadzwyczaj dobrze. Po pięciu falstartach Presley rejestruje wersję master. Take numer 6 wypływa na światło dzienne (oficjalnie!!!) jednak dopiero w latach 90-tych na krążku "Silver Screen Stereo". Tutaj FTD oferuje do posłuchania: alt. takes 1 & 6

I Got Lucky (2nd version) - piosenka zarejestrowana za drugim podejściem, przy czym pierwszy to tzw. 'long falstart' (wg Master And Sess. 1:35). Niestety FTD nie oferuje nam tego podejścia. Musimy się zadowolic jedynie wersją master.

This Is Living - jeszcze jedna piosenka pióra Bena Weismana i Freda Wise i niestety trzeba stwierdzić, że jest to jeszcze jedno przeciętne nie wyróżniające się niczym filmowe nagranie. Elvis nagrywa go za dziesiątym podejściem. FTD do swojego albumu włączyło podejście numer 2.

Sesję zamyka utwór, który ją rozpoczął poprzedniego dnia:
King Of The Whole Wide World(2nd version) - to prawdziwe zwieńczenie pracy w studiu. Za czwartym razem Elvis nagrywa najwspanialsze filmowe nagranie jakie kiedykolwiek zdarzyło mu sie nagrać. Tym razem zamiast kiczowatego śpiewanego intra dostajemy wspaniały zadziorny saksofon Bootsa Randolpha. Widać nawet twórcy tego krążka nie potrafili się oprzeć temu nagraniu ponieważ zamieścili wszystkie alternatywne podejścia!!!

Dla potrzeb wydanego w 1962 roku EP "Kid Galahad" piosenki King Of The Whole Wide World; Home Is Where The Heart Is; I Got Lucky i A Whistling Tune zostały nieco skrócone.
Na tym wydaniu FTD słyszymy je. Płytę otwierają właśnie owe oryginalne, skrócone nagrania mono, a zamykają ją te same utwory w pełnych wersjach. A oto jak to się przedstawia:

MONO STEREO

King Of The Whole Wide World 2:07 2:40
This Is Living 1:43 1:44
Home Is Where The Heart Is 1:49 2:32
I Got Lucky 1:54 2:09
A Whistling Tune 2:40 3:18


Podsumowując. Moim zdaniem materiału było co najmniej na 2 CD i FTD potraktowało ta sesję bardzo wyrywkowo. Niepotrzebnie powtórzono tak dużo materiału, który już wcześniej znalazł się na innych płytach i nie mówię tu o wydawnictwach pirackich. Niemniej jednak pojawiło się kilka ciekawych podejść, które w minimalnym stopniu wynagrodziły te niedociągnięcia.

W woli ścisłości pokazuję okładeczki wydawnictw 'pirackich', zawierających materiały z sesji KID GALAHAD...nieco obszerniejsze niz te na FTD

http://www.elvisnews.com/images/coverart/big/cd_kidgalahadsessions.jpghttp://www.elvisnews.com/images/coverart/big/cd_byrequest.jpg

A to ich zawartość:
King Of The Whole Wide World (M1 # 16/31)
King Of The Whole Wide World (M7 # 1/4)
A Whistling Tune (# 1/7)
Home Is Where The Heart Is (# 1/21)
Riding The Rainbow (m4 #1/9)
I Got Lucky (m4x # 1/6)
This Is Living (#1/10)
Flaming Star
Black Star
Summer Kisses, Winter Tears
A cane And A High Starched Collar (2 takes)
Mariusz Ogiegło Prezes FC Raised On Rock


http://i17.photobucket.com/albums/b82/Charmed31/Elvis%20Presley/tcb_elvis_gif.gif

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting 1.2.13
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo