ELVIS CENTRUM

International Centre Of Elvis Presley

  • Nie jesteś zalogowany.

#1 2009-01-17 12:08:22

Max
panna
Zarejestrowany: 2008-12-16
Posty: 13592

Elvis 30 # 1 Hits

http://ecx.images-amazon.com/images/I/412Je3x2FTL._SS400_.jpghttp://ecx.images-amazon.com/images/I/419VRsJWIZL._SS400_.jpg

Wiele piosenek zostało zrealizowanych przez BMG w tej czy innej wersji, ale nigdy nie brzmiały tak, jak brzmią na 79 minutowwj CD, „Elvis 30 # 1 Hits”. Wyraźnie uświadamia nam, jak odpowiedni mix może polepszyć brzmienie 40-letnich piosenek i to do tego stopnia, jakby były nagrywane obecnie. Czy to jednak potrafi wzbudzić powszechną chęć zakupu jej, dowiemy się po pewnym czasie. Opakowanie jest eleganckie, chociaż z niewypałem trzech oddzielnych stron zawierających dekady muzyczne. Brak jest fotosów, używanych zazwyczaj, aby wzbudzić większe zainteresowanie. Piosenki w ich oryginalnych mixach, były opakowywane tak często, że prawdopodobieństwo ogólnego publicznego bumu na to CD, mogłoby być jedynie dzięki unowocześnieniu brzmienia. Ranking Amazon. Com, ukazuje je na 5 miejscu, ale może to być na nieszczęście mylne. Jestem tym fanem Elvisa, który przez długi czas słuchał mono mixy i te niedawno udoskonalone piosenki, są po prostu magią. Zestaw 31 piosenek  (wraz z singlem Nr 1 „A Little Less Conversation”), oferuje twardemu rdzeniowi fanów wiele niespodzianek niezauważalnych dla fanów tzw przypadkowych.
Pierwszą „niespodzianką” jest ścieżka #12 ( wówczas i obecnie) „There’s a Fool Such as I” Zaskakujące nas  nagranie, nie jest faktycznym singlem (master take) zrealizowanym na czerwcowej sesji 58 roku i nawet jest niewypałem, to niemniej wspaniałą ścieżką alternatywną. Jest intrygujące, dlaczego ta wersja została wybrana. Tutaj przekazanie Elvisa jest uduchowione i żartobliwe. Plusem zawsze mile widzianym jest to, ze nie usłyszysz znakomitej pracy gitarzysty, Hanka Girlanda (zastępuje on tu Scotty Moore), chociaż w swoim solo wydaje się, że jest na kilku ścieżkach, ale jest to niezauważalne.
Druga „niespodzianka” jest również zdumiewająca. The Wonder Of You z nocnego show z dnia18 lutego 1970r, z którego wówczas ją wziętą, jest zastąpiona wersją z koncertu popołudniowego tego samego dnia. Fani lubią wersje alternatywne, ale dlaczego BMG wykorzystuje wersję, w której grupa wyraźnie nie jest obeznana z piosenką? Dopiero w następnej, pierwotnie zrealizowanej oni doszli do perfekcji. Piosenka została wydana na singlu w kwietniu tego samego roku. Godny zwrócenia uwagi (w tej wersji) jest fakt zamiany słownej z „you give me hope and consolation” na „ you give me Love and consolation”. W innym punkcie słyszeliśmy „you give me strength to carry on” a teraz „ hope to carry on” Ale to nie koniec! Nie słychać„Your kiss to me worth a fortune”, a „your love to me is worth a fortune”... BMG mogłaby nie drażnić fanów niezrealizowanymi ścieżkami i wydać pełne koncerty. Miejmy nadzieję, że po tym wydaniu zrobią to; chociaż bardzo możliwe, że zechcą zatrzymać dla FTD.
Idąc dalej, otrzymałem wydanie z włączoną Wooden Heart i wydaje mi się, że nie pasuje do innych ścieżek. OK, jest to wspaniała piosenka i sięgnęła 1 miejsca w UK, ale czy to był powód, aby ją umieścić w tym zestawie? W CD takiej jak ta, zajęte miejsce mogło być motywacją, a jeszcze do tego, Elvis fonetycznie śpiewał po niemiecku i jeżeli chodzi o mnie, myślę, że było im to potrzebne, bo mogli włączyć w to miejsce „Rock-A- Hula Baby” BMG powinna dokładnie przefiltrować utwory pod względem muzycznym tak, abym mógł zrozumieć ich posunięcia. „Little Sister” lub „I Want You, I Need You, I Love You” byłyby niekwestionowanym wyborem, ale są za długie i nie można ich dopasować.
Jestem pewny, że gdyby „Elvis # 1 Hits” odniosła sukces (odniosła M.B.)  wydanie drugiego, tego typu CD byłoby możliwe. Elvis ma pod ręką wystarczającą ilość przebojów Nr 1.
Przesłuchując CD, dochodzimy do późniejszych hitów: In The Ghetho, Suspicious Minds, Burning Love i Way Down. Każda z tych ścieżek ożywa dzięki nowemu brzmieniu. Każdy instrument przekazuje pełną swoją moc i razem z innymi, tworzy płaszczyznę rozwiniętych dźwięków. Technika jest optymalna.
Jest nadzieja, że te „nowe”, przedstawione piosenki odwołają się do tych, którzy znają Elvisa tylko jako ikonę, a nie artystę i piosenkarza. Elvis # 1, pomyślnie osiąga cel prezentując Elvisa hity Nr 1, które pokrywają się z jego absolutną biegłością w różnych muzycznych stylach i upodobaniach. Obejmują także 3 dekady jego dokonań, udowadniając, że był niesamowitą muzyczną potęgą w ciągu całej swojej kariery. Sednem tej kompilacji jest różnorodna mieszanka muzyczna uwarunkowana rozciągłością tak wielu kategorii. Poważna Crying In Chapel (ścieżka 25) jest dobrym przykładem tej rozciągłości bez zahamowań.
Wydanie (po eksperymentach)chciałoby pokazać to, co już jest znane wiernym Elvisa, a innym w połowie, że Elvis nie ograniczał się do śpiewania lub odczuwania jednego typu muzycznego. Tutaj jest artysta, który zatapia się we wszystkie muzyczne gatunki. Elvis # 1 Hits, stanowczo udowadnia i to nie tylko fanom Elvisa, jego wpływ, znaczenie, a przede wszystkim ... talent.
Przekład Marlena Bartczak


http://i17.photobucket.com/albums/b82/Charmed31/Elvis%20Presley/tcb_elvis_gif.gif

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting 1.2.13
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo