ELVIS CENTRUM

International Centre Of Elvis Presley

  • Nie jesteś zalogowany.

#1 2009-03-31 08:28:11

Max
panna
Zarejestrowany: 2008-12-16
Posty: 13592

On Tour: The Rehearsals – FTD

http://www.elvis-collectors.com/ftdreview/ftd_ontourtherehearsals.jpg

Od 27 do 29 1972 marca Elvis znalazł się w nowym otoczeniu RCA Hollywood Studio, aby nagrać trochę nowatorskiego materiału na singiel, łącznie z 'Burning Love', 'Always On My Mind' i 'Separate Ways'.  Nazajutrz wcześnie rano przyjechała ekipa filmowa  "Elvis On Tour", by sfilmować jego próby. Kwietniowe tournee Elvisa, jak wiemy, miało być kręcone na potrzeby filmu dokumentalnego i Elvis podchodził do tego bardzo profesjonalnie. Prawdziwym zaskoczenie jest to, że te próby szczycą się skupieniem i nie ma tu dużo pogaduszek i żartów.  Próby koncertowe często wydają się nudne z powodu braku reakcji widowni, ale tutaj Elvis daje nam poczucie całej tej atmosfery koncertowej i ta sesja często brzmi jak prawdziwe nagranie dla "Standing Room Only”,  studyjnej wersji LP!

Prawdziwą przyjemnością są tutaj piosenki Never Been To Spain, Release Me, See See Rider i sensacyjna  Johnny B. Goode,  studyjne wersje bez poparcia orkiestry albo overdubsu. Elvis często bierze piosenki w powolniejszym tempie niż na scenie, i to pozwala na większy relaks, szczersze uczucie, jakie może włożyć w utwory, a przede wszystkim w ballady. Chociaż projekt okładki jest jednym z najgorszych FTD, z zdjęciami robiącymi wrażenie  jak gdyby zostały wzięte raczej z materiału VHS,  a nie z samego filmu, to jednak zawartość absolutnie rekompensuje te wady projektu.  Mimo, że nie ma informacji na okładce to należą się podziękowania dla Keitha Flynna za doskonałą wywiadowczą pracę, dzięki której możemy spostrzec, że bardzo dużo tych takes były dla zespołu na próbach "pierwszą take" i CD uchwyciła trochę bajecznych wykonań. Warto zaważyć, że Emory Gordy, (bas) - usiadł na tej sesji na miejscu Jerry Scheffa.

" Proud Mary " i "Polk Salad Annie " - dwa mocne utwory zaczynają CD i jest przyjemnością móc usłyszeć  ich wersje studyjne i tylko z Elvisem i grupą TCB. Elvis jest zachwycony i mówi "Trzymaj to Ronnie" - chociaż są to tylko próby. Mimo, że "Polk" była piosenką Jerry Scheffa, to nadal jest rockiem z Emery Gordy na basie. (Jerry Scheff wrócił w przyszłym tygodniu na bieżące  koncerty.)
Natychmiast, zaważasz, że jest bardzo mało przekomarzań w studiu i to może trochę rozczarowywać, bo takie wesołe zachowania są dla nas bardzo fascynujące, ale i tak jesteś pod wrażeniem i masz uczucie, że powinni wydać box dla szerokiej publiczności, a nie tylko dla fanów, jak to zrobiła FTD.

"See See Rider " i " A Big Hunk O' Love" podobne do wersji na "63 63 Sunset" ale tu jest więcej pracy gitary Jamesa Burtona. Warto zaważyć, że Elvis zaśpiewał " Big Hunk O' Love" na koncercie w sierpniu 1971 jak również próbował ją tutaj, ale  nie została zarejestrowana na  'On Tour' lub Madison Square Garden   i tak było aż do Aloha w 1973!

" Johnny B Goode" jest absolutnym klejnotem. Zupełnie rockowa i jesteśmy szczęśliwi, że w końcu mamy studyjną wersję  i w tej jakości. W porównaniu do szybkiej wersji z 1969 umieszczonej na "In Person", albo nawet do Aloha, to ta jest najlepsza. To była wersja użyta na "On Tour" ale brutalnie ja skrócono do 1.5 minuty. W końcu dostajemy pełną wersję, z zakończeniem "Whoo, oohh"  obrazującym satysfakcję Elvisa - zagraj ją ponownie!

"Young and Beautiful"  jest to doskonały kontrast. Z pełnowartościowym dojrzałym głosem, Elvis  brzmi  znacznie lepiej w porównaniu z delikatnym  oryginałem z 1957 roku.. Piosenka zaczyna się wybornie z Elvisem nucącym kilka linii zanim zespół łączy się i utwór wykazuje urocze spontaniczne uczucia. Szkoda, że nigdy nie włączył jej do repertuaru koncertowego, byłaby to świetna rzecz.

" Love Me" i "Hound Dog" są interesujące, ponieważ są to wersje studyjne i tym razem Elvis nie ma żadnych dziewczyn do całowania. Mają one więcej posmaku bluesowego niż wersje sceniczne i gitara James Burton robi jakieś cudowne chickin' - pickin"!

"Lawdy, Miss Clawdy " jeszcze jedna wspaniała ścieżka. Ma doskonały mix i Elvis naprawdę wydobywa z piosenki bluesowe brzmienie. Pianino Glena D Hardin też jest bez zarzutu. Na początku Elvis kładzie właśnie nacisk na bluesowe oddanie, śpiewając klasyczną linię "Well ja dopiero obudziłem się! Podkręć i zagraj to głośno. Faktycznie i Lawdy, Miss Clawdy i For The Good Times są dobrymi przykładami, dlaczego ta CD jest tak niezbędna w kolekcji.. Obie te ścieżki były poprzednio na bootlegach " Elvis On Tour", ale dźwięk ich był okropny w porównaniu z tym dźwiękiem i jest trudno uwierzyć, że są tymi samymi wersjami - są po prostu niezwykłe.

"For The Good Times" różni się od poprzednich szlaków, ponieważ dodano trochę echa do Elvisa wokalu i ta wersja jest tak dobra, że mogłaby być wersją master. Oryginalna " studyjna master" (1970r) też miała niepotrzebne orkiestralny overdubs. Podczas kiedy rytmiczna gitara Johna Wilkinsona jest dziwnie nieobecna na pewnej ilości ścieżek, tutaj mix zespołu jest wyjątkowy wraz z partiami wokalnymi Stamps. Szkoda, że nie była na pierwszym oficjalnym wydaniu LP, Madison Square Garden. Faktycznie wszystkie ballady korzystają dzięki tej intymnej atmosferze.

Podczas wykonywania  "Funny How Time Slips Away ", Elvis wydaje się śpiewać tylko do swojej ex-dziewczyny, podczas gdy na koncercie  musiał  do całego tłumu. Tutaj Elvis nawet dodaje, "Kłamie jak głupiec" do słów  "Jaka jest twoja nowa miłość? Spodziewam się, że on jest delikatny!" i to jest miła aluzja. Jest to świetna, łagodna, o posmaku country wersja, w porównaniu do oryginału, która jeszcze raz zaprezentowała zbyteczność orkiestralnego overdubsu

" Help Me Make It Through the Night' i 'The First Time Ever I Saw Your Face'  są podobnie łagodne i intymne i różnią od oryginalnego wydania studyjnego.   Through The Night korzysta również z tego , że nie ma żadnego orkiestralnego overdubs, jednakże "The First Time Ever” nie całkiem odkąd to jest grane z dziwnym 4x4 werblem, który nie pasuje do słów i Elvis też czasami gubi klucz.

Chociaż El Paso jest przedstawiona jako ścieżka, to naprawdę jest to jeden żartobliwy wers.

"Release Me'' jest wzięta w zniewalająco powolnym tempie i brzmi bardziej bluesowo w porównaniu do próby z 1970 umieszczonej na  Platinum. Doskonała wersja, a z dojrzalszym głosem Elvisa jaki miał w 1972 roku, czyni piosenkę lepszą. 

" Burning Love " następna próba klasyku. Elvis nie był szczęśliwy, kiedy ją zarejestrował 3 dni wcześniej, jako wersję singlową i chociaż wcześniejsza take pokazuje że nadal ma kłopoty z piosenką, to ta wersja jest doskonała. Elvis chwyta powolniejszy funk- rytm piosenki, entuzjastycznie dodając jakieś wielkie falsetowe partie. Zakończenie jest wspaniałe, kiedy próbują  zanikanie sygnału. Elvis nawet komentuje, "Ale jak zamierzamy wyciszyć to na scenie?" Bajeczna take - podkręć głośność, a poczujesz dreszcz emocji.

"Always On My Mind" - próbna take 2 i poprzednio była już wydana. Jednakże na 'This Is Elvis' piosenka była krótka z overdubbed, a w porównaniu do" Great Performances" obecnie jest w doskonałym kontekście. Ta wersja jest tak piękna, że może złamać serce i gdyby zaśpiewał ją na scenie byłaby to świetna rzecz.

"Never Been To Spain " -  brzmienie jest inne bez orkiestracji. Elvis jest bardzo skupiony i mogłaby być wydana jako oficjalna master. Znów wyczuwa się wspaniały posmak bluesa  i Elvis wraz  z zespołem TCB, robi niezbędny  dodatek do twojego zbioru.

"Separate Ways'' jest wersją, którą znajdziesz na "On Tour" i czekałem na jej oficjalne wydanie przez długi, długi czas. Napisana przez Reda Westa, szczególnie pasowała wtedy do nastroju Elvisa po stracie Priscilli.  Wokal Elvisa emituje prawdziwe uczucie samotności i zakłopotania. Krótki zwięzły komentarz lub żart Elvisa na początku, " Tym razem, Panie, dałeś mi górę , pasuje do klimatu słów.

Opinia- Pozycja ta jest jedną z najlepszych wydań FTD  i mamy nadzieję otrzymać w przyszłości box-set " Elvis On Tour'"

http://shop.elvis.com.au/images/cd_outour_complete.jpg


http://i17.photobucket.com/albums/b82/Charmed31/Elvis%20Presley/tcb_elvis_gif.gif

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting 1.2.13
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo