ELVIS CENTRUM

International Centre Of Elvis Presley

  • Nie jesteś zalogowany.

#1 2009-04-02 06:08:52

Max
panna
Zarejestrowany: 2008-12-16
Posty: 13592

Frankie And Johnnu – FTD

http://images46.fotosik.pl/14/68a3c1733e37e710.jpghttp://images31.fotosik.pl/370/f11b48b6bc9c9864.jpg

Każda poszerzona ścieżka dźwiękowa wydana  przez FTD  ma ulepszony mix, niż oryginalna LP, plus alternate takes i kolorowa broszura pełna zdjęć i informacji.

Frankie and Johnny  (Maj 1965. 27 ścieżek, 72 minut).

Elvisa Preslea 20-ty film był następnym musicalem, tym razem rzecz dzieje się na statku rozrywkowym pływającym po Mississippi. Smak jazzowego Nowego Orleanu, przypominał mu pracę w " King Creole", ale niestety, piosenki w 1965 roku były  średniej jakości. Według słów członka Memphis Mafia, Alana Fortasa  Elvis podczas pierwszej nocy sesyjnej wpadł w furię. Ale co byś ty zrobił na jego miejscu gdybyś miał zaśpiewać "Petunia, The Gardener's Daughter"? Nadal Elvis (i to daleko więcej teraz) był zainteresowany  w badaniu swojej duchowej strony i spędzał godziny dyskutując o wspólnocie "Self-Realization Fellowship'  " z partnerką filmową Donna Douglas, która, tak się zdarzyło była członkiem tej wspólnoty. 

Frankie & Johnny, z piękną "Please Don't Stop Loving Me" została wydana na  singlu w marcu 1966 i doszła do 25 miejsca na liście przebojów, a  LP  do  20 miejsca. Była to najniższa pozycja na liście odkąd wrócił z wojska.

Opakowanie w formie książeczki zawiera trochę doskonałych zdjęć filmowych i reklamowych. Podobnie do Harum Scarum Elvis otrzymał  jakieś super  stroje do tego  filmu mimo, że miał lekko nadwagę, ale uważano go za  "grubego" i RCA na oryginalnej okładce umieściła  jego twarz  z 1964 roku z filmu "Girl Happy "! Elvisowi prawdziwą radość podczas kręcenia filmu sprawiła wiadomość, że jego piosenka "Crying In The Chape " niespodziewanie zajęła 1 miejsce na brytyjskiej liście przebojów. Jego pierwszy Top Hit od czasu  uderzenia Beatlesów. 

Niestety jak poprzednie rozszerzone ścieżki dźwiękowe FTD, wszystkie oryginalne Masters zostały wzięte bezpośrednio z  mixu LP i jest  to  prawdziwe rozczarowanie, ponieważ oryginalny dźwiękowy  mix brzmi  tak rozpaczliwie płasko, pusto i prawie monofonicznie (Podczas gdy na wszystkim poprzednim FTD  audio mix ma  naprawdę szeroki dźwięk stereo, co pomaga docenić zespół Elvisa, to  oryginalna LP  nie pokazuje żadnego ulepszenia!).

Podobnie do LP i tutaj jest problem z syczeniem i  szmerami, które   mógłby być naprawdę  usunięte. Mogę zrozumieć,  Ernsta, który  stwierdza " nie możesz zadowolić  każdego ” i że fani Elvisa też narzekali na remix "Double Features", jednakże to nie jest żadne wytłumaczenie,  że nie można nic zrobić z  oryginalnymi Masters, i nie zostawić je opatulone w dźwięk mono. Można było coś zrobić, aby pozbyć się tych syków i trzasków. Atmosfera jazz - zespołu naprawdę korzysta od właściwego mix stereo i bez wątpienia wersja "Double Features" jest właściwie lepszym  doświadczeniem dla ucha, pomimo dodanego echa i sporadycznych różnych mixów.

W broszurze przeczytasz, że, oryginalna wersja "What Every Woman Lives For" nigdy "Nie była dostępna" - albo być może oni tylko nie znali numeru Take. Jednakże ta ścieżka jest zdecydowanie identyczna jak oryginalna wersja na LP. Politycznie niepoprawne słowa tej ścieżki zawsze fascynują! Elvis niestety zarejestrował kilka ścieżek jako wokalny overdubs łącznie z piękną "What Every Woman Lives For" jak również dobrą "Beginner's Luck."  W ten sposób z 7 piosenek zrobionych w 44 minut powstały outtakes dla lepszego wrażenia. Jednakże FTD ponownie zmieszała outtakes i każda piosenka  jest znacznie ulepszona z właściwym  audio mixem. Naprawdę nie rozumiem, dlaczego FTD nie zrobiła ulepszenia oryginalnych ścieżek LP.

Przyjrzyjmy się bliżej outtakes... 

" Frankie & Johnny" Tk 1,3 & 4- jest śliczną wersją  z posmakiem jazzowym, którego   brakuje  master  Wcześniejsze wersje są w powolniejszym tempie i z bardzo odmiennym mixem. Jordanaires jest tutaj uwypuklony i Elvis brzmi daleko więcej entuzjastycznie. Zakończenie jest ostre i ktoś komentuje, "To jest dzikie ”, kiedy Elvis dodaje, "Pomóżcie mi zapisać to ”!
Take 4 jest prawie kompletna ale fascynująca, kiedy Elvis psuje ją na samym końcu i przeprasza, "Przepraszam , zepsułem.”

"Please Don't Stop Loving Me " - kluczowa piosenka na soundtrack i tutaj dostajemy 5 outtakes. Master jest  19-tą takes. Wcześniejsze wersje są w niższym kluczu jak również w powolniejszym tempie, które całkiem są nie dostosowuje do piosenki. Kiedy Take 2 nie udaje się, Elvis przeprasza, "nie, to nie tak, przepraszam ”. Jednakże inna aranżacja tła muzycznego na wcześniejszych wersjach tworzy miłe, uczucie. Take 10 został zaprezentowana na "'Today, Tomorrow & Forever  i jest znakomita z gitarą, partiami wokalnymi, jak również z pianinem Larry Muhoberaca  Porównaj ja z przytłumioną oryginalną Master. 

"Everybody Come Aboard " - pierwsze podejście ma  świetne rock'n'rollowe uderzenie w porównaniu  do master. Na  Take 1 Elvis  psuje słowa i przeprasza. Take  2 ma super zakończenie. Około Take 10 końcowa aranżacja została już wypracowana, ale znów ten mix jest dużo lepszy niż na wersji, która znajduje się na LP.

Chesay – prawdziwa " piosenka ścieżki dźwiękowej" i nadal fajnie jest przysłuchiwać się  pracy Elvisa  i zespołu kiedy tworzą aranżację. Audio mix jest ulepszony i Take 1  bardzo różni się od finałowej master. Tutaj jest dużo słów  i Elvis zrozumiale kilka razy nie trafia w swoje  intro, jak i w zakończenie, ale on nadal pokazuje swój dobry humor. Na początku Take 6 Elvis kapitalnie śpiewa wers z komedii muzycznej  Rodgersa i   Harta  "With a song in my heart ”.

" Petunia, The Gardener's Daughter" - O. K, więc to jest całkiem fajne, kiedy Elvis psuje zakończenie drugiego podejścia, ale czy ja naprawdę muszę słuchać jak Elvis śpiewa, "Jestem tak zwariowany jak żonkil”? Dokładnie dziesięć lat wcześniej 13 maja  1955, w Jacksonville, Florida, 14,000 fanów wpadło w histerię i ruszyło do garderoby Elvisa, gdzie podarli na nim ubranie. Oryginalna historia mówi, że po zakończeniu show Elvis powiedział, "Dziewczyny, czekam na was za kulisami", a mnie się wydaje że po ostatniej piosence 'Baby, Let's Play House' powiedział "Hej, za 10 lat nagram  Petunia, The Gardener's Daughter'" i zrozumiałe że tłum wpadł w histerię.  Nie chcieli słyszeć tego wtedy i ja teraz nie muszę!

"Look Out Broadway " -  Słyszymy śmiech Elvisa. Melodia jest dobra z doskonałym basowym wokalem  Ray Walkera i miłym wokalem Eileen Wilson.

" Shout It Out" - oryginalny mix Master jest jednak okropna, chociaż, jest tu znacznie ulepszona. Na Take 1 możesz   usłyszeć, że Elvis nie jest zadowolony ze słów i przerywa piosenkę mówiąc "Przepraszam , chłopaki przepraszam, ach, ....” Take 2 także na początku pięknie się rozpada , kiedy Elvis wybucha śmiechem i zaraża nim innych. 

" Frankie & Johnny", wersja filmowa - ostatnia ścieżka. Kompletny numer trwa pełne  7 minut. Dłużej niż jakaś wersja bootlegowa i dźwięk jest świetny mimo że pochodzi z acetate mono.  Głos Elvis ma pewną ostrość i dlatego ścieżka ta jest wspaniałym wielkim dodatkiem. Frankie & Johnny  bardzo różni się od większości filmów Elvisa, ma on  prawdziwy posmak teatralny.
Przekład Marlena Bartczak


http://i17.photobucket.com/albums/b82/Charmed31/Elvis%20Presley/tcb_elvis_gif.gif

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting 1.2.13
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo