ELVIS CENTRUM

International Centre Of Elvis Presley

  • Nie jesteś zalogowany.

#1 2009-04-13 07:43:37

Max
panna
Zarejestrowany: 2008-12-16
Posty: 13592

EASTER SPECIAL - FTD

http://shop.elvis.com.au/images/cd_ftd_easter_130.jpg

"Jest tylko jeden król i jest nim Jezus Chrystus" tak odciął się Elvis gdy w grudniu 1956 roku przyznano mu tytuł króla rock'n'rolla.
Do końca swojego życia pozostał osobą bardzo religijną, szukającą oparcia i natchnienia w Bogu.
Namacalnym dowodem na to są jego nagrania gospel, zarówno te oficjalne z LP i koncertów , za które otrzymał nagrody Grammy jak i te wyśpiewane podczas prób czy spotkań z przyjaciółmi w zaciszu domu.
Kolejne wydawnictwo z cyklu Follow That Dream prezentuje materiały z sesji nagraniowych, na których rejestrowano muzykę gospel...

March Of Dimes- płytę otwiera nagranie z roku 1957. Jest to apel Elvisa o pomoc dzieciom chorym na haine medine.

It Is No Secret- pierwszym muzycznym trackiem na tym kompakcie jest kompozycja Farona Younga.
Elvis nagrał ją 19 stycznia 1957 roku w Radio Recorders w Hollywood dla potrzeb EP "Peace In The Valley".
Na wersję master wybrano podejście numer trzynaście.
Na tym krążku zaprezentowano podejście piąte (choć oficjalna strona internetowa FTD podaje, że jest to take 12).

He Knows Just What I reed- następnym utworem jest hymn Mosie Listera napisany pod koniec roku 1955.
Elvis zarejestrował go podczas sesji w RCA Studio B w Nashville, 30 października 1960 roku.
Wersja master, czyli podejście z numerem dziesięć weszło w skład albumu HIS HAND IN MINE.
Utwór ten na niektórych płytach pojawia się pod tytułem "Jesus Knows Just What I Need".
Na tym CD zaprezentowano nam podejście pierwsze, którego wcześniej mogliśmy posłuchać m.in na bootlegowym "Stand By Me vol.2".

Mansion Over The Hilltop - w 1949 roku ten utwór napisała Ira Stanphill. W 1953 Red Foley, znany wykonawca country zrobił z tego numeru swój przebój.
Elvis przystąpił do rejestracji 30 października 1960 roku w Studiu B w Nashville.
Na album HIS HAND IN MINE wybrano podejście trzecie, a tutaj kompletny take nr.1. Wcześniej niepublikowany.

Joshua Fit The Battle - była to tradycyjna amerykańska melodia, którą Presley zaaranżował i nagrał na swój sposób, po raz kolejny pokazując jak doskonale czuje muzykę.
Piosenka została nagrana 30 października 1960 na krótko po pierwszej w nocy w Nashville.
Take czwartą (master) zamieszczono na HIS HAND IN MINE.
FTD prezentuje niepublikowaną wcześniej take z numerem jeden.

I'm Gonna Walk Dem Golden Starsi- data powstania utworu nie jest znana. Wiadomo, że opracował ją i zaaranżował Cully Holt.
Presley nagrał ją na sesji 30 października 1960 roku na krótko przed czwartą nad ranem. Na wersję master wybrano pierwszą próbę. W tej postaci znalazła się na pierwszym albumie gospel, HIS HAND IN MINE.
Na tym CD zamieszczono wcześniej nie wydane podejście drugie (dwa falstarty) i kompletnną take z numerem trzy.

Known Only To Him- pieśń Stuarta Hamblena nagrywana z dużym powodzeniem przez grupy gospel Statesman i Blackwood Brothers.
Elvis nagrywa ją podczas sesji w Studiu B, 30 października 1960 roku za piątym podejściem.
Omawiane tu wydawnictwo zawiera pierwszą próbę (falstart) i kompletną take drugżą. Take 2 dostępna była wcześniej na płycie "Stand By Me vol.1"

Run On- rozpoczynając każdą sesję Elvis wraz z całą grupą śpiewał kilka numerów gospel.
Zrobił tak również 25 maja 1966 roku, kiedy zaczynał swoją pierwszą sesję z nowym producentem, Feltonem Jarvisem.
Zaczął wtedy ćwiczyć szybki klasyk grupy Golden Gate Quartet "Run On".
Po zaaranżowaniu go na swoje potrzeby, nagrał go za siódmym podejściem.
Wersja master weszła w skład nagrodzonego Grammy LP HOW GREAT THOU ART.
FTD zaprezentowało podejście drugie znane z bootlegu "Stand By Me vol.2"

Stand By Me- autorem tej piosenki był prawdopodobnie C.H.Tindley, założyciel Kościoła Metodystów Tindleya w Filadelfii. Na większości płyt jednak pisze się, że była to melodia tradycyjna zaaranżowana przez Presleya, który nagrał ją dla potrzeb albumu HOW GREAT THOU ART, 26 maja 1966 roku w Studiu B w Nashville.
Na LP zdecydowano się zamieścić podejście jedenaste.
My natomiast zostajemy poczęstowani próbą szóstą (falstart) i kompletnym podejściem siódmym. (Na okładce i na oficjalnej stronie opisano to podejście jako take 2. Drugą próbę wydano na późniejszym FTD:"So High").

So High- piosenka wywodząca się z tradycji czarnoskórych niewolników, pełna rytmu oraz ekspresji.
W 1959 roku dla potrzeb wytwórni Atlantic, LaVern Baker nagrywa ten utwór pod tytułem "So High So Low" i zamieszcza na singlu. Płytka dociera do dwunastej pozycji na liście bestsellerów rythm'n'bluesa.
Elvis robi nową aranżację i rejestruje to nagranie 27 maja 1966 roku dla potrzeb LP HOW GREAT THOU ART.
Na wersję master zostaje wybrana take nr.4.
Ten krążek natomiast zawiera take 2 (falstart) oraz kompletną take 3.
Podejście drugie nie było wcześniej wydane, natomiast próba trzecia znalazła się między innymi na nieoficjalnym wydawnictwie "Stand By Me vol.1".

Somebody Bigger Than You And I- 27 maja 1966 po raz kolejny Elvis sięgnął po album Jimmy Jonesa. Tym razem znalazł na nim kompozycję J.Lange, H.Heath i S.Burke. Była to przejmująca kompozycja, w której Elvis dobitnie zadaje pytanie każdemu z nas o to, kto stworzył rzeki, drzewa a potem odpowiada, że ten Ktoś jest "Większy niż Ty i ja"...
Na wersję master tego nagrania złożyło się szesnaste podejście i szóstą take części roboczej w tym wypadku dogrywano workpart ending, czyli końcówkę piosenki.
Omawiana płyta Follow That Dream zawiera próbę z numerem dwunastym.
Piosenka weszła w skład nagrodzonego albumu HOW GREAT THOU ART.


http://i17.photobucket.com/albums/b82/Charmed31/Elvis%20Presley/tcb_elvis_gif.gif

Offline

 

#2 2009-04-13 07:44:10

Max
panna
Zarejestrowany: 2008-12-16
Posty: 13592

Re: EASTER SPECIAL - FTD

We Call On Him - piosenkę Freda Kargera, Bena Weismana i Sida Wayne Elvis zarejestrował podczas sesji 11 września 1967 roku.
Nagrania dokonano w legendarnym Studio B w Nashville podczas "Guitar Man Sessions" trwającej od 10-11 września.
Piosenkę tą Presley planował nagrać kilka tygodni wcześniej, podczas sesji 22 i 23 sierpnia 1967 roku. Niestety sesja została odwołana ponieważ jeden z pracowników Presleya potrącił śmiertelnie pieszego podczas gdy prowadził jeden z samochodów Elvisa.
Z tego powodu nigdy nie usłyszeliśmy w wykonaniu Presleya takich piosenek jak: "Here Comes Tomorrow", "Ramblin' Rose", "From A Jack To A King" (dopiero w roku 1969), "After Loving You"(też dopiero utrwalone w American Sound w 1969), "And I Tell The Sea", "Brown Eyed Handsome Man", "I'll Never Find Another You", "Tonight I Won't Be There" czy "Baby What You Want Me To Do" (znamy tylko wersje z NBC TV Special z 1968 roku).
"We Call On Him" nagrane zostało za dziewiątym podejściem.
Wydawnictwo, które tu omawiam zawiera dwie niepublikowane dotąd próby. Falstart podejścia czwartego i kompletną take piąty.

[bSaved[/b]- tym razem przenosimy się ze Studia B w Nashville do Western Recorders, Burbank w Kalifornii gdzie w dniach od 20 do 23 czerwca 1968 roku nagrywano muzykę do programu "ELVIS" znanego wszystkim jako NBC TV Special.
"Dajcie mi trochę bębnów" - mówi Presley przed rozpoczęciem nagrywania prezentowanego na tym CD pierwszego podejścia kompozycji Jerry Leibera i Mikea Stollera.
Na wersję master tego nagrania złożył się take nr pięć i końcówka podejścia szóstego.
"Saved" został użyty w "Gospel Medley" wraz z utworami "Sometimes I Feel Like A Motherless Child", "Where Could I Go But To The Lord" i "Up Above My Hand".

An Evening Prayer- po sukcesie LP HOW GREAT THOU ART, RCA zdecydowała się wydać kolejny album gospel z muzyką Elvisa. Tym razem materiał na niego Presley nagrywał podczas sesji 15 marca, 17-19 maja i 8-9 czerwca 1971 roku.
"An Evening Prayer" był niezwykłym wręcz sakralnym utworem wykonywanym wcześniej przez ulubioną wykonawczynię gospel Presleya, Mahalię Jackson. W wykonaniu Elvisa nabrał jeszcze bardziej przejmującego i uduchowionego wymiaru.
Nagrano go za trzecim podejściem (tak podaje Joseph Tunzi w "Sessions III") 18 maja 1971 roku w Studio B w Nashville. My natomiast możemy posłuchać alternatywnego take 2 poprzedzonego próbami z zespołem The Imperials.

Seeing Is Believin'- dzień później Elvis przystępuje do nagrania kompozycji Reda Westa i Glena Spreena. Piosenka zostaje nagrana po czternastu próbach i tak jak poprzednia wchodzi w skład albumu HE TOUCHED ME, za który Elvis dostaje swoje drugie GRAMMY.
Prezentowane tu podejście z numerem cztery zaczyna się krótkim falstartem i różni się od wersji master solówką gitarową i bardziej bluesowym zakończeniem.
Ta sama wersja znalazła się na wydawnictwie ELVIS PRESLEY COLLECTION sygnowanym przez BMG/Time Life.

There Is No God But God- utwór napisał w latach pięćdziesiątych dawny solista zespołu The Ink Spots, Bill Kenny.
Elvis zdecydował się zarejestrować go na sesji w Studio B w Nashville, 9 czerwca 1971 roku na potrzeby LP HE TOUCHED ME.
Na wersję master wybrano podejście piąte.
Na tym krążku zamieszczono próbę pierwszą (falstart) i kompletną take drugą.

He Is My Everything- ten numer napisał Dallas Frazier. Elvis nagrał go 9 czerwca 1971 roku przed utworem "There Is No God But God".
Na albumie HE TOUCHED ME zamieszczono podejście piąte.
Na "Easter Special" słyszymy pierwszą próbę poprzedzoną długą rozmową w studiu podczas której Elvis mruczy sobie "Oh Happy Day" i "Mean Woman Blues".
Bosom Of Abraham - piosenka zarejestrowana została 9 czerwca 1971 roku dla potrzeb LP HE TOUCHED ME.
Nie był to jednak nowy materiał. Elvis po raz kolejny sięgnął po starą piosenkę wykonywaną kiedyś przez kwartety gospel. Jej kompozytorem byli Johnson, McFadden i Brooks.
Na płytę wybrano podejście szóste, ale na tym krążku zamieszczono take siódmą poprzedzoną żartami w studiu i wybuchem śmiechu Elvisa.

I Got A Feeling In My Body- piosenka Dennisa Linde, autora słynnego "Burnning Love". Tym razem kawałek utrzymany w klimacie lekkiego funky.
Elvis rejestruje go podczas sesji w Stax Studio w Memphis, 10 grudnia 1973 roku tuż po godzinie 21.
Na płycie "Good Times" zamieszczona zostaje take nr.3 ale sądząc po zamieszczonych na tym kompakcie podejściach szóstym (falstart) i siódmym, Presley jeszcze kilka razy podchodził do tego nagrania.

If That Isn't Love- ostatni dzień sesji w Stax Studio(10-16.12.1973), 16 grudnia Presley rozpoczyna od nagrania religijnego numeru napisanego przez Dottie Rambo. Elvis wykonuje go z wielką pasją i nie oddaje tego nawet wersja master, czyli take 4 zamieszczony na LP GOOD TIMES tak jak zaprezentowane tu podejścia 2,6 (falstart) i kompletna próba siódma.

Do Waszych nośników CD trafia 60:05 min prawdziwej i uduchowionej muzyki. To dziewiętnaście piosenek, które Elvis kochał, to muzyka, którą kochał, która go ukształtowała a przez wielu pomijana jest w jego biografiach...

Nie mam zapisanego autora przekładu.


http://i17.photobucket.com/albums/b82/Charmed31/Elvis%20Presley/tcb_elvis_gif.gif

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting 1.2.13
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo